-->

luni, 16 februarie 2015

Vasco da Gama

Vasco da Gama, conte de Vidigueira (n. 1460 sau 1469, Sines - d. 24 decembrie 1524, Kochi, India), a fost un explorator portughez din perioada Marilor descoperiri care a descoperit calea maritimă dintre Europa și India.
Vasco da Gama pornește la data de 8 iulie 1497 din portul Restelo Lisabona la bordul corăbiei Nau S. Gabriel (120 t), iar fratele său Paulo da Gama la bordul lui S. Rafael însoțite de corăbiile Bérrio, Santa Fé) (100 t) sub comanda căpitanului Nicolao Coelho. Echipajul flotei însuma 150 -170 de oameni, sub comanda celor mai buni căpitani și cârmaci din Portugalia cu experiență de navigare pe Oceanul Pacific Vasco da Gama navighează spre vest pe Atlantic, mai departe de coasta africană profitând de un vânt mai puternic. La 4 noiembrie ajunge în golful S.Elena (Sankt-Helena) pe coasta de vest africană făcând un ocol larg la depășirea "Capului Bunei Speranțe" ajungând la 25 noiembrie "Moselbai". Ajunge pe coasta răsăriteană a Africii atingând la 7 aprilie 1498 în Mombasa unde negustorii arabi caută să împiedice continuarea expediției. Mai departe navighează de-a lungul coastei răsăritene a Africii ajungând în orașul Malindi unul dintre orașele concurente Mombasei. Sultanul orașului punându-i la dispoziție un navigator cunoscător al rutei spre India. La data de 20 mai 1498 ajung corăbiile lui "da Gama" în apropiere de Calicut pe coasta Malabar. Pentru prima oară ajunge o corabie europeană coasta Indiei pe calea maritimă și înconjurarea Africii. Vasco da Gama încheie un acord comercial cu Samorim ce domnește în Calicut și se reîntoarce la 8 octombrie încărcat cu mirodenii. Prima navă din flota sa sub comanda lui Nicolao Coelho ajunge înapoi în patrie la 10 iulie 1499, Vasco da Gama numai la 9 septembrie, întârzierea se datorează morții fratelui său pe Insulele Azore. La crăciunul anului 1499 este încredințată lui "da Gama" de curtea regală portugheză, conducerea orașului Sines. Începând o perioadă de conflicte între rege și "da Gama" pe o parte și Superiorul Ordinului Cavalerilor de Santiago, autoritățile locale constituite din nobili (familia Noronha) pe de altă parte. Da Gama fiind învins în acest conflict trebuie să părăsească orașul (1507) împreună cu familia sa, având dreptul să calce în acest ținut numai cu aprobarea Superiorului Ordinului. Cu ajutorul regelui intră în rândurile Ordinului Cristi. În 1502 este denumit de rege ca "Amiral al Mărilor Indiei" .
Sursa: Vasco da_Gama
Temă: 
Ce loc ocupa Vasco da Gama in Epoca marilor descoperiri, dupa parerea voastra?
sau
Ce impact credeti ca a avut calatoria lui Vasco da Gama asupra europenilor? 

14 comentarii:

  1. Calatoria lui Vasco da Gama a avut un rol extrem de important asupra europenilor.
    In primul rand,a avut un rol in comertul Europei cu Africa si Asia.De exemplu,cand s-a intors,navele au venit incarcate cu mirodenii denumind ruta "Drumul Mirodeniilor";mirodeniile aduse au avut un rol important:in gastronomie,in medicina,in frumusete,etc,gasindu-se foarte rar pe piata erau foarte scumpe.
    In al doilea rand,a avut un mare rol si mai tarziu,acela fiind colonizarea.Anglia si Franta au avut multe colonii in Asia si Africa.Practic,a dus la imbogatirea economiei.Importau resurse naturale,materii prime si chiar si sclavi.
    Un alt rol important a fost cel ca,pentru ca drumul sa nu mai fie atat de lung,s-a construit Canalul Suez in anul 1869,facand legatura intre Europa-Asia-Africa.
    In concluzie,ruta maritima descoperita de Vasco da Gamma a adus multe beneficii europenlor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vasco da Gama was born in about 1460 into a noble family. Little is known of his early life. In 1497, he was appointed to command an expedition equipped by the Portuguese government, whose intention was to find a maritime route to the East.

    Setting off in July 1497, da Gama's expedition took advantage of the prevailing winds by sailing south down the coast of Africa, then veering far out into the Atlantic and swinging back in an arc to arrive off the southern African coast. This established a route still followed by sailing vessels. The expedition then rounded the Cape of Good and, after sailing up the coast of east Africa, took on an Arab navigator who helped them reach the Indian coast, at Calicut (now Kozhikode) in May 1498. This voyage launched the all-water route from Europe to Asia.

    Da Gama returned to Portugal. The king immediately dispatched another expedition to secure a trading post at Calicut. After hearing of the massacre of all those at the trading post, da Gama sailed for India again in 1502 attacking Arab Muslim ships he met on the way. He forced the ruler of Calicut to make peace and, on his return voyage along the east African coast established Portuguese trading posts in what is now Mozambique.

    Back in Portugal, da Gama was granted further privileges and revenues and continued to advise the king on Indian matters. After 20 years at home, in 1524, he was nominated as Portuguese viceroy in India and sent to deal with the mounting corruption among Portuguese authorities there. Arriving in Cochin, he fell ill and died on 24 December 1524. In 1539, his body was taken back to Portugal for burial. SURSA:BBC-HITORY

    RăspundețiȘtergere
  4. Vasco da Gama pornește la data de 8 iulie 1497 din portul Restelo Lisabona la bordul corăbiei Nau S. Gabriel (120 t), iar fratele său Paulo da Gama la bordul lui S. Rafael însoțite de corăbiile Bérrio, Santa Fé) (100 t) sub comanda căpitanului Nicolao Coelho. Echipajul flotei însuma 150 -170 de oameni, sub comanda celor mai buni căpitani și cârmaci din Portugalia cu experiență de navigare pe Oceanul Pacific. Pe vasul amiral era Pêro de Alenquer cârmaci, pe vasul São Rafael era João de Coimbra, iar pe vasul Bérrio era experimentatul pilot Pêro Escobar, dintre alți ofițeri din rândul echipajului pot fi amintiți São Gabriel Gonçalo Álvares și Diogo Cãos. Vasco da Gama navighează spre vest pe Atlantic, mai de parte de coasta africană profitând de un vânt (Pasat) mai puternic. La 4 noiembrie ajunge în golful S.Elena (Sankt-Helena) pe coasta de vest africană făcând un ocol larg la depășirea "Capului Bunei Speranțe" ajungând la 25 noiembrie "Moselbai". Ajunge pe coasta răsăriteană a africii atingând la 7 aprilie 1498 în Mombasa unde negustorii arabi caută să împiedice continuarea expediției. Mai departe navighează de-a lungul coastei răsăritene a Africii ajungând în orașul Malindi unul dintre orașele concurente Mombasei. Sultanul orașului punându-i la dispoziție un navigator cunoscător al rutei spre India. La data de 20 mai 1498 ajung corăbiile lui "da Gama" în apropiere de Calicut pe coasta Malabar. Pentru prima oară ajunge o corabie europeană coasta Indiei pe calea maritimă și înconjurarea Africii. Vasco da Gama încheie un acord comercial cu Samorim ce domnește în Calicut și se reîntoarce la 8 octombrie încărcat cu mirodenii. Prima navă din flota sa sub comanda lui Nicolao Coelho ajunge înapoi în patrie la 10 iulie 1499, Vasco da Gama numai la 9 septembrie, întârzierea se datorează morții fratelui său pe Insulele Azore. La crăciunul anului 1499 este încredințată lui "da Gama" de curtea regală portugheză, conducerea orașului Sines. Începând o perioadă de conflicte între rege și "da Gama" pe o parte și Superiorul Ordinului Cavalerilor de Santiago, autoritățile locale constituite din nobili (familia Noronha) pe de altă parte. Da Gama fiind învins în acest conflict trebuie să părăsească orașul (1507) împreună cu familia sa, având dreptul să calce în acest ținut numai cu aprobarea Superiorului Ordinului. Cu ajutorul regelui intră în rândurile Ordinului Cristi. În 1502 este denumit de rege ca "Amiral al Mărilor Indiei" (Almirante do Mar das Índias) aceasta fiind o replica portugheză la numirea lui Cristofor Columb ca "Amiral al mărilor și oceanelor" de curtea regală spaniolă.

    SURSA:WIKIPEDIA.ORG

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasco da Gama pornește la data de 8 iulie 1497 din portul Restelo Lisabona la bordul corăbiei Nau S. Gabriel (120 t), iar fratele său Paulo da Gama la bordul lui S. Rafael însoțite de corăbiile Bérrio, Santa Fé) (100 t) sub comanda căpitanului Nicolao Coelho. Echipajul flotei însuma 150 -170 de oameni, sub comanda celor mai buni căpitani și cârmaci din Portugalia cu experiență de navigare pe Oceanul Pacific. Pe vasul amiral era Pêro de Alenquer cârmaci, pe vasul São Rafael era João de Coimbra, iar pe vasul Bérrio era experimentatul pilot Pêro Escobar, dintre alți ofițeri din rândul echipajului pot fi amintiți São Gabriel Gonçalo Álvares și Diogo Cãos. Vasco da Gama navighează spre vest pe Atlantic, mai de parte de coasta africană profitând de un vânt (Pasat) mai puternic. La 4 noiembrie ajunge în golful S.Elena (Sankt-Helena) pe coasta de vest africană făcând un ocol larg la depășirea "Capului Bunei Speranțe" ajungând la 25 noiembrie "Moselbai". Ajunge pe coasta răsăriteană a africii atingând la 7 aprilie 1498 în Mombasa unde negustorii arabi caută să împiedice continuarea expediției. Mai departe navighează de-a lungul coastei răsăritene a Africii ajungând în orașul Malindi unul dintre orașele concurente Mombasei. Sultanul orașului punându-i la dispoziție un navigator cunoscător al rutei spre India. La data de 20 mai 1498 ajung corăbiile lui "da Gama" în apropiere de Calicut pe coasta Malabar. Pentru prima oară ajunge o corabie europeană coasta Indiei pe calea maritimă și înconjurarea Africii. Vasco da Gama încheie un acord comercial cu Samorim ce domnește în Calicut și se reîntoarce la 8 octombrie încărcat cu mirodenii. Prima navă din flota sa sub comanda lui Nicolao Coelho ajunge înapoi în patrie la 10 iulie 1499, Vasco da Gama numai la 9 septembrie, întârzierea se datorează morții fratelui său pe Insulele Azore. La crăciunul anului 1499 este încredințată lui "da Gama" de curtea regală portugheză, conducerea orașului Sines. Începând o perioadă de conflicte între rege și "da Gama" pe o parte și Superiorul Ordinului Cavalerilor de Santiago, autoritățile locale constituite din nobili (familia Noronha) pe de altă parte. Da Gama fiind învins în acest conflict trebuie să părăsească orașul (1507) împreună cu familia sa, având dreptul să calce în acest ținut numai cu aprobarea Superiorului Ordinului. Cu ajutorul regelui intră în rândurile Ordinului Cristi. În 1502 este denumit de rege ca "Amiral al Mărilor Indiei" (Almirante do Mar das Índias) aceasta fiind o replica portugheză la numirea lui Cristofor Columb ca "Amiral al mărilor și oceanelor" de curtea regală spaniolă.
      sursa: Wikipedia

      Ștergere
    2. este identic comentariul cu al colegei Stefania! deci sterge si adauga ceva original!

      Ștergere
  5. Prin deschiderea unei noi rute comerciale către India, Vasco da Gama a dat o mare lovitură negustorilor musulmani care controlaseră până atunci traseele comerciale din Oceanul Indian. Încet, încet ei au fost înlocuiţi de portughezi. Chiar şi traseele comerciale terestre din India în Europa şi-au pierdut importanţa, pentru că drumul pe mare în jurul Africii era mai puţin costisitor. Acest fapt i-a afectat pe turcii otomani şi oraşele comerciale italiene (Veneţia, de exemplu), care deţinuseră până atunci supremaţia comerţului estic. Dar, pentru restul Europei, aceasta a însemnat o ieftinire a mărfurilor din Orientul Îndepărtat.Dar cel mai puternic impact al călătoriei lui Vasco da Gama nu s-a manifestat asupra Europei sau Orientului Mijlociu, ci mai degrabă asupra Indiei şi Asiei de Sud-Est. Înainte de 1498, India fusese izolată de Europa, singurele influenţe străine venind dinspre nord-est. Iată însă că expediţia lui da Gama a adus India în contact direct cu civilizaţia, prin intermediul rutelor maritime.Influenţa şi puterea europenilor au crescut în mod constant în India, astfel încît, în ultima jumătate a secolului al XlX-lea, întregul subcontinent devenise colonia coroanei britanice. (Este de remarcat faptul că atunci, pentru prima oară în istorie, India a fost unită sub un singur conducător.)Cât despre Indonezia, aceasta a căzut mai întâi sub influenţă europeană, apoi a fost dominată complet de Europa. Abia la sfârşitul secolului XX şi-a recăpătat autonomia.Singura persoană cu care poate fi comparat Vasco da Gama este Cristofor Columb. În unele privinţe comparaţia îl favorizează pe da Gama. Călătoria lui, de exemplu, s-a dovedit mult mai spectaculoasă. S-a întins pe o distanţă mult mai mare, atât în timp, cât şi în spaţiu - de fapt a fost de trei ori mai lungă decât cea a lui Columb! Şi a necesitat o iscusinţă deosebită. (Columb, oricât s-ar fi abătut de la cursul lui de navigaţie, tot ar fi descoperit Lumea Nouă, în timp ce da Gama ar fi putut foarte uşor să nu observe Capul Bunei Speranţe şi să se rătăcească în Oceanul Indian.) Ba mai mult, spre deosebire de Columb, da Gama a reușit să ajungă la destinația dorită.
    sursa:sanatate.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Vasco da Gama (1460-1524) a fost exploratorul portughez care a descoperit ruta maritimă directă dintre Europa şi India, ocolind Africa.

    Portughezii căutau această cale de acces încă de pe vremea prinţului Henric Navigatorul (1394-1460). În 1488, o expediție portugheză condusă de Bartolomeo Diaz ajunsese la Capul Bunei Speranţe şi-l înconjurase, apoi se întorsese în Portugalia

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Calatoria lui Vasco da Gamma a avut un rol important pt.europeni deoarece de acum ei pot ajunge in India prin ruta maritima descoperita de Vasco si acesta a adus mirodenii din India,

    RăspundețiȘtergere
  9. In opinia mea,calatoria lui Vasco Da Gama a avut o importanta mare asupra vietii europene.
    El a deschis comertul din Asia sau Africa,catre Europa.
    ''Drumul Mirodeniilor''a fost primul drum de desfacere a comertului de unde a venit incarcat cu mirodenii(Portugalia,9 septembrie 1499).
    Dupa 3 ani Vasco Da Gama organizeaza o noua expeditie spre India cu 20 ce corabii de unde vine mai incarcat decat prima data,dar,in plus a mai adus cu el oameni din India pentru a fi sclavi pe pamanturile lor.
    La 25 decembrie 1524 moare in India.
    In considerare,expeditiile lui Vasco Da Gama au avut un rol important.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasco da Gama was born in about 1460 into a noble family. Little is known of his early life. In 1497, he was appointed to command an expedition equipped by the Portuguese government, whose intention was to find a maritime route to the East.

      Setting off in July 1497, da Gama's expedition took advantage of the prevailing winds by sailing south down the coast of Africa, then veering far out into the Atlantic and swinging back in an arc to arrive off the southern African coast. This established a route still followed by sailing vessels. The expedition then rounded the Cape of Good and, after sailing up the coast of east Africa, took on an Arab navigator who helped them reach the Indian coast, at Calicut (now Kozhikode) in May 1498. This voyage launched the all-water route from Europe to Asia.

      Ștergere

Spune-ţi părerea!